maanantai 20. huhtikuuta 2015

9-10.4 opepelaa blogia, tehtävään 6, Taina Linna


9-10.4.2015
 
Mitä opin toisten peleistä? Kaikilla oli hyviä ideoita ja päällimmäisenä jäi mieleeni Johannan kortit, joita voisin käyttää ehkä omassa työssäni hyvinvoinnin parissa. Niistä sai hyvin ideoita ja ne aukaisivat keskustelun, tilanteessa jossa voi olla sulkeutunut ihminen, helppo tapa lähestyä vuorovaikutustilanteessa.
Matemaattinen peli pelikorteilla vaati matemaattista kykyä ja taitoa, se on varmasti helpompi niille, jotka pelaavat korteilla paljon, mutta sain ideasta kiinni kun sain pelata sitä itse, tämä myös harjaannuttaa muistia ja on ihan älyttömän hyvä seurapeli vaikka kesämökillä. Hauska peli. Peli opetukseen somen ja muun tietotekniikan ymmärtämiseen on minulle  ja ehkä muutamalle muullekkin juuri omiaan opettamaan mielenkiintoisella tavalla uusia tietotekniikan työkaluja somessa, olisin heti valmis itse pelaamaan kyseistä peliä oppimismielessä, rennosti ja taitavasti kehitetty peli.
Toivoisin itsekin saavani pelata juuri tätä peliä, kun perehdyn somen ja tietotekniikan nykypäivän haasteisiin. Toivottavasti tämä otetaan käyttöön ja työkaluksi arkeen opiskelijoille.
Muihin peleihin en voinut töiden vuoksi osallistua, mutta kommentoin leuettuani niitä täällä blogissa. Oma Hyvinvointi-bingomme Hannan kanssa sai ihan hyvän palautteen ja kehitettävää jäi käytäntöön salassapito- ja tekijänoikeus asioihin sekä aluekarttaan, jolla kuljetaan. Opin myös tämän kautta paremmin käyttämään Qr- koodia työkaluna lisää. Olipa hauskaa yhdessäoloa.
Perjantaina opin pelimekaniikasta minecraftin idean. Oli hauska pelata yhdessä ja rakentaa porukalla koulua. Koulusta tuli korkea ja kivinen. Harjoittelimme ensin kulkemista pelialustalla, kuten hyppyjä ja kaivamista sekä opetellen selviytymään pelissä. Kun aloitimme pelin pelissä kerättiin ensin työkalut, jonka jälkeen Janne tuutorimme seurasi rakentamistamme. Hauskaa oli törmätä tuttuihin pelin sisällä, milloin missäkin nurkassa. Peli loi yhtenäisyyden tunnetta ja oli todella hauska ja mukaansatempaava opetusmuoto. Ideana oli opetella tätä peliä, jolla korvataan koulun mahdollinen oppimisalustalla tapahtuva opetussuunnitelmaan perehdytys tulevaisuudessa. Ennen en ole pelistä ollut näin kiinnostunut, mutta nyt tuli intoa asiaan oman kokemuksen kautta. Huono puoli pelissä on toisille tuleva huimaus ja huono olo ruutuun katsoessa. Tämä myös tarvii kovasti aikaa pelaamiseen. Aiemmin pelasin vastaavantyyppistä zombi-peliä, mutta tämä oli paljon edistyneempi peli siihen verrattuna.
Taina Linna, minecraft, yhdessä pelaaminen, tutor, pelit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.