maanantai 6. huhtikuuta 2015

Gold Strike

Kolmantena pelinä pelasin Gold Strike nettipeliä. (Löytyy pelikone.fi sivustolta). Tästä on tehty myös suomenkielinen versiokin. Tarkoituksena on, että kullanhuuhtojana pitää heittää hakku sellaisiin palikoihin, joita on vähintään kaksi vierekkäin. Näin palikat tuhoutuvat. Kun saa tuhottua palikoita, voi saada useammankin kuin kahden palikan yhdistelmän, sillä aina kun samanvärisen palikat koskettavat toisiaan, ne muuttuvat yhtenäiseksi. Hakun voi heittää myös takimmaisiin palikoihin. 

Näytöllä näkee tason sekä tason vaativuuden eli kaivoksen syvyys (montako harkkoriviä on tulossa). Harkkojen määrä. tasolta toiselle lisääntyy ja harkot lähestyvät nopeutuen kohti kullankaivajaa. Mikäli harkkoja ei saa tuhottua tarpeeksi paljon ja nopeasti ja harkkokasa saavuttaa kullankaivajan peli päättyy. Pisteitä saa tuhotuista harkoista, mutta myös tyhjistä harkkoriveistä. 

Aikoinani tahkosin tätä peliä ja se jotenkin onnistui koukuttamaa yksinkertaisuudessaan. Mietinkin, mikä kyseisessä pelissä sitouttaa pelaajaa? Ainakin siinä oppii rakentamaan ja taktikoimaan, saa välitöntä palautetta onnistuneista ja epäonnistuneista ratkaisuista. Voisiko tätä jotenkin käyttää opetuksessa? Logiikkaa ehkä kehittämään, mutta ammatillisesti en näe parasta mahdollista opetuksellista sovellettavuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.